*credit foto: Cristi Cojocariu

Prin venele oricărui argentinian curge înflăcărarea și exuberanța latină, iar atunci când acestea sunt dublate de curajul de a sfida limitele gravitației, un spectacol plin de pasiune reușește să atragă privirile oricărui trecător, de la mic la mare. Având în centru conflictele vieții de cuplu, Iubirea plutește în aer impresionează prin dans și acrobații jucăușe ce reflectă diferențele dintre parteneri.

Povestea celor de la Duo Laos începe cu o valiză, două scaune și două inimi. Femeia, o fire liberă și zglobie, impresionează prin flexibilitate, delicatețe și ușurința de a pluti prin aer; bărbatul, în schimb, aparent neîndemânatic, rigid și vizibil depășit de efervescența spiritului feminin, amuză prin efortul de a face față provocărilor artistice. Dacă ea e versatilă, mulându-se fără dificultate pe orice tip muzical, el încearcă în zadar să se ridice la așteptările ei, spre hazul publicului. Aceștia se amuză pe seama disputelor dintre cei doi artiști, foarte expresivi și lipsiți de orice inhibiție. Numerele de echilibristică acompaniază momentele de dans, precum baletul sau faimosul tango argentinian.

*credit foto: Sebastian Marcovici

„Am râs cu poftă și chiar mi-am dat seama ce înseamnă să tolerezi slăbiciunile”, ne spune Adriana. „Nu aș fi crezut că o lecție de viață atât de valoroasă poate fi expusă printr-un număr de circ stradal.” Un cuplu, regăsindu-se în spectacol, mărturisește că „o relație presupune sacrificu, să iubești necondiționat până și defectele partenerului. Dacă nu suntem dispuși să îl acceptăm pe celălalt, niciodată nu vom putea să ajungem la un echilibru, iar relația începe inevitabil să scârțâie.” Spectacolul s-a adresat, bineînțeles, și copiilor, atât de fermecați de magia acrobațiilor, încât râsetele și aplauzele lor umpleau întreaga piață.

„Iubirea plutește în aer” oglindește suișurile și coborâșurile specifice relațiilor amoroase, într-o manieră plină de umor. Dragostea capătă noi valențe datorită esenței argentiniene, a cărei nuanțe inconfundabile sunt exprimate prin ficare accent fizic, prin fiecare por al celor doi artiști.

 

Articol scris de Sebastian Baciu și Cristina Arcaș, Voluntari ai Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, în cadrul departamentului de Comunicare și PR.